lauantai 8. lokakuuta 2011

Kirje pikkuveljelle 2

Caspita hyvä,

terveiset täältä yhä vain pimeämmästä Helsingistä. Kun kirjoitit naisasioista, minun täytyy harmikseni todeta, että naisista tulee minulle tällä hetkellä mieleeni ainoastaan esimieheni.

Mutta Caspita-hyvä, rakas pikkuveljeni, olit siis mennyt kosimaan tuota norjalaista tyttöä, joka tanssi paljain jaloin oppilaskunnan juhlissa. Sait rukkaset, mutta miksi sinun vain 21-vuotiaana tulee ajatella avioliittoa? Ja miksi haluat naimisiin henkilön kanssa, joka tanssii paljain jaloin?

Minun on toruttava sinua typeryydestä. Olisit voinut joutua naimisiin 21-vuotiaana. Paljasjalkatanssijattaren kanssa. Meidän perheessä minä olen jo tehnyt tuollaiset virheet puolestasi.

Ensinnäkin, herrasmiehen ei tule ensimmäistä kertaa mennä naimisiin 30 vuotta nuorempana. Eikä kernaasti täytettyään 40.

Ettei vain norjalaisella aksentilla puhuttu englanti olisi saanut päätäsi pyörälle? Norja on erikoinen kieli. Vaikka norjatar lausuisi sanat ”olen surullinen”, se kuulostaa siltä kuin lämmin kylpyvesi tulvahtaisi jäkälälle.

Veljesi sydäntä kuitenkin särkee, että olit saanut rukkaset. Mutta muista, että nuo kokemukset ovat niitä romaaneja, jotka harjaannuttavat luonnettasi tulevaa varten.

Toivottavasti tulevan viikonlopun Grouse shooting antaa sinulle muuta ajateltavaa.

Kirjoitellaan.

Parhain terveisin
Janne

PS: Ritter-suklaan uusi talvimaku on marzipaani-appelsiini! Kyllä nykyajan lapsia hemmotellaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti